Projektová hodina plná nových výukových pomůcek
Pondělí 11. 3. 2024 jsme věnovali se žáky SP třídy a 2. ročníku seznámení s novými výukovými pomůckami, které jsme získali díky programu „OP JAK".
Jako první žáci třídili kuličky podle barev, velikosti a počtu. V této hře si děti vyzkoušely hravou formou různé tvoření skupin podle zadaného návodu.
Druhá pomůcka slouží k rozvoji logického plánování a představivosti: Žáci sestavovali z jednotlivých dílů cestu podle zadání. Pomáhali si orientací ve čtvercové síti nebo pomocným obrázkem (návodem). Velkou odměnou a úspěchem bylo, když kulička, kterou trasu prověřovali, našla správnou cestu a cíl.
Třetí a poslední činností bylo utváření matematických představ v oblasti orientace na číselné ose a číselné hodnoty pomocí plastových číslic, které měly velikost podle hodnoty, kterou představovaly. Děti měly možnost vizuálně vnímat odlišnost čísel. Žáci si také vyzkoušeli jednoduché matematické operace a porovnávání číselných hodnot, které si mohli hned vizuálně zkontrolovat.
Aktivity zaujaly nejen žáky, ale i nás učitele, protože jsme zase o krok dále v provázání učiva s realitou a představou.
Mgr. Jaroslava Londová, Jana Šmídová