Digitální technologie a robotika ve školní družině
V rámci projektu OP JAK jsme pro naše žáky připravili program do školní družiny, plný technologických zážitků. Naše aktivity byly zaměřeny na rozvoj digitální gramotnosti, logického myšlení a spolupráce. Během programu měly děti možnost pracovat s tablety a interaktivními aplikacemi, pomocí kterých se seznámily s rozšířenou realitou (AR) a světem zvířat. Pro rozvoj logického myšlení a základů programování jsme využili Code & Go Robotickou myš – skvělý nástroj, který děti baví a zároveň učí základy algoritmického myšlení. Úkolem dětí bylo sestavit dráhu a naprogramovat pohyby myši tak, aby dorazila ke své „odměně“. Tato aktivita posiluje schopnost řešit problémy, plánovat a vyzkoušet si práci v týmu. Kromě toho se žáci seznámili také s robotickou stavebnicí mBot, s jejíž pomocí objevovali principy robotiky a programovali jednoduché úkoly. Děti byly nadšené z možnosti objevovat nové technologie a vyzkoušet si práci s moderními nástroji. Navíc se naučily zábavnou a hravou formou, jak jim mohou moderní technologie usnadnit život.
Bc. Dominika Kchol, DiS., ICT koordinátor